Wednesday, September 19, 2007

Pasal eksiden terbabas... huhu

tadi sonot2 citer2... share2 gambar... aku nak share briter sedih.... masa merdeka aritu aku balik kg... menghabiskan cuti kat kg memang best. cuti 3 hari dari jumaat... balik rumah... memang best... mak masak best... jumpa adik aku yang nakal itu... pastu bila sedara mara ramai plak berkampung kat rumah aku... mak long dari terengganu datangnyer... jauh tu... kak yati and famili dari KL... makngah aku dan kerabatnya dari pahang... waduh... macam raya la plak.... memang kecoh bila 4 keluarga bertemu.... sib baik tak tumbang lembu hehe....



tapi yang tak bestnyer, masa aku balik ke bangi ahad petang tuh... hujan turun memang kejap lebat... kejap renyai... nak di jadikan cerita... aku eksiden kat susur kelur ke bangi dari seremban... hanya dalam beberapa saat... kereta aku dah terbabas... alhamdulillah dapat mengelak divider... kalu tak lagi remuk kete aku... dan yang paling teruk kalu terbabas terus ke bawah bukit kat selekoh tu... nauzubillah... Allah masih selamatkan aku... aku pun tak injured... and aku tak berlanggar dengan kete org lain... aku amik ni as pengajaran. Tak tahu la nak cakap camne... Allah uji aku dengan eksiden nih... ada la kot kesilapan yang aku dah buat...


Esoknya aku pi buat report kat Balai Polis Kajang Cawangan Trafik... sebab nak claim insuran... nak guna duit sendiri... alamak pose setahun la aku... selesai je... terus plak pi bengkel kete... selesaikan apa yang patut... alhamdulillah... kete aku dah sihat... bengkel tu amik masa 10 hari nak siapkan kete aku tu. tak lama sebab body je remuk... enjin ok... ni lah rupe kete aku yang eksiden tuh. Korang bawa kete elok2 key...


Nih gambo blakang kete aku... bumper dah calar... kene gesel ngan motor... yang belah kanan kena gesel kat UM... bleh slambe dek je budak tu kata blek tak makan masa berenti kat belakang kete aku... hampes... yang belah kiri tuh... kena kat cafe kejut UKM... pak guard telajak... aduh... apa la malangnyer nasib mu bumper...... aku minta uncle tu catkan skali... nak cat waktu lain... pokai... so la ni... comei dah balik kete aku tuh....

tu dulu... nak rest jap...

Blues ke aku nih... entahlah...

2 comments:

Anonymous said...

ish...ish...ish...
shian kakak aku nih..
sempat gak amik gambar after accident tu ye? guna camera cape tu erk? leh pinjam...hehe

sNor aka HasNOr said...

hehe... ala... ada lah... kamera seorang gadis huhu... ;)