Wednesday, May 16, 2007

:: 11 dan 12 Mei 2007 ::


Hari-hari yang sangat memenatkan mata dan kepala. Seluruh anggota badan dibrikan seluruhnya kepada penulisan tesis master aku. Berhenti sekitika untuk rehatkan diri dengan solat.... ermmm.... duduk dalam gua kesayangan aku tu memang memenatkan. Tepat 7pm, 12 mei... siap.... untuk yang setakat itu... kepala aku dah tak boleh fikir lagi.... lega sekejap ajer.... ada lagi cabaran yang menunggu..... presentation.... arghhh... I cannot think anymore... ayoyo....


:: 13 Mei 2007 ::


Natijah dari pulun 200% hari2 sebelumnya... aku langsung tak dapat nak fikir apa yang harus aku letak dalam persembahan nanti. Aku hanya tengok TV sehari suntuk.... mengong.... tak boleh nak start... nak on computer pun blank.... arghhh.... TETAPI...


:: 14 Mei 2007 ::


Aku doa saje pada Allah agar bukakan hati aku nak membuat bahan presentation.... aku kena present petangnya.... kalu orang lain tau la situasi aku masa ni... waduh... mestilah kata aku ni cari maut... wakaka...

Lepas solat subuh baru aku dapat bergerak sdikit... on komputer... buka powerpoint.... masukkan tajuk2 for each slides tapi... no content... uwaaa.... tido jap... huhu...

Kul 10 pagi... gi sarapan jap... macam dah siap aje presentation... cool ajer... tapi dalam hati... bergetar tak ingat... kul 10.45am... dok depan PC kat ofis nih... baca doa skit... tarik nafas.... baru la bergerak dengan pantas..... taip... taip dan taip... kul 12.00nn... SIAP!!! Alhamdulillah... TAPI... baru lepas satu halangan untuk hari ini... presentation blum lagik...

Kul 11am patutnya dah kena masuk bilik presentation sebab kena tengok orang lain punya... tapi aku masuk lepas solat zuhur.... alhamdulillah Dr. aku OK jer... nak menunggu giliran nih bukan juga mudah... butterfly takyah citer la... berbilion2 dalam perut aku nih... aku amalkan petu kawan aku bagi kat aku (Ustazah...)... baca Al-fatihah bebanyak... sampaikan kepada roh Dr. aku... dan sahabat2 yang lain... moga dipermudahkan urusan... takyah banyak tanya....

Sampai juga giliran aku... cakap...cakap dan cakap... macam ok je... kawan aku kata aku confident giler... Alhamdulillah... Allah ajer yang lontarkan keyakinan tu sbenarnya... Alhamdulillah juga.... report aku diterima cuma biasalah... ada pembetulan2 yang perlu dibuat... master aku dah abis.... aku macam tak percaya ajer.... 2 tahun berlalu... sekejap ajer rasanya.... nak nangis ajer....

ALHAMDULILLAH... itu aje yang aku boleh ucapkan kerana tanpa keizinan Allah... aku takkan dapat lakukan...

Thanks to all my frens yang banyak bagi advise... susah nak gambarkan kemelut yang berlaku di sepanjang proses nak menyiapkan segala2nya... thanks again guys...

No comments: