Wednesday, July 26, 2006

26 Julai 2006

Arini takde la menarik sangat...
biasa aje...

keje yang melambak-lambak ditambah lagi dengan assigment master, aku dikira bz tahap gaban (bahasa remaja kini) tapi aku slumber kodok jer... macam takdok kojo.... aduh.... nape la malas sgt nih... huhu....

malam tadi mak call, tak jadi nak pi shopping raya dis weekend... ada hal lain... ermmm, jadi maksudnya aku tak jadi balik kampung lah... aku balik bulan depan masa sepupu aku kawen... mungkin nak pi shopping masa tuh... errmmm.... dah lama tak balik. rindu kat mak, abah and adik2 sume... tapi keje aku yang melambak nih sape nak buatkan... kalau bukan aku....uwaa....tolon....

memandangkan aku tak jadi nak balik kampung, jadi weekend nih aku akan ke program hi-tea palestin JIM DHL kat putrajaya. daripada aku dok rumah tak buat apa... baik aku tenangkan fikiran dengan program2 macam ni... sekurang-kurangnya dapat menyumbang untuk rakyat palestin.

Apa lagi ek... takde dah la... aku takdok mood la... nak tido aje rasanyer... so nak share this true story ngan pembaca blog aku nih... ambil iktibar...

____________***_________________

Azam (bukan nama sebenar), Doktor saya risau ni. Saya baru sebulan kahwin, sakit kepala, sesak nafas, cepat lapar, saya takut badan saya semakin naik!

Saya : Siapa masak dirumah?

Azam : Isteri saya

Saya : dia kerja tak?

Azam : kerja

Saya : Siapa kemas rumah

Azam : isteri saya laaa

Saya : Sama sama kerja , tapi dia kena kemas rumah , dia kena masak, belanja bersama, duit anda guna beli rokok dan ke kedai kopi sebab dia korbankan duit dia menunaikan tanggung jawab anda untuk nafkah keluarga. Azam Tersengih.

Saya : mari saya periksa.....selepas periksa...Anda ni sakit perut, sebab mungkin tak biasa dengan masakkan yang pedas, sebab isteri masak pedas, sesak nafas dan cepat lapar berpunca di situ dan mungkin juga sakit kepala dari punca yang sama.

Azam : jadi saya tak boleh makan pedas sangat ya? Memang isteri saya masak pedas!

Saya : Nanti bila dapat anak siapa jaga agaknya? Kalau anda takut gemuk.. sama-sama lah buat kerja rumah tu.....Rasul saw buat kerja rumah, potong daging , jahit kasut sendiri....

Azam : tersengih lagi

Saya : ok ambil ubat di kaunter...kalau sakit lagi sebab tak tolong isteri masak dan kemas rumah dan jadi gemok sebab itu, saya tak ada simpati untuk anda!

(Saya ialah seorang doktor perubatan)

No comments: